اجزای واحد خارجی داکت اسپلیت

عشق و دوستی

اجزای واحد خارجی داکت اسپلیت


کمپرسور داکت اسپلیت = کمپرسور وظیفه فشرده سازی مبرد را بر عهده دارد و عموماً به صورت داکت اسپلیت در انواع پیستونی، اسکرول و روتاری در سیستم ها مونتاژ می شود (برای اطلاعات بیشتر در مورد کمپرسورها مقاله مربوطه را مطالعه کنید)
کندانسور داکت اسپلیت = کندانسورهایی که در تمامی سیستم های تبرید تراکمی استفاده می شود محل تقطیر مبرد می باشد. در این مکان مبرد به صورت گاز در سیستم است. در این حالت مبرد داغ است و مبرد باید خنک شود تا مبرد از گاز به مایع تبدیل شود. برای تبدیل آن به مایع و این عمل در کندانسور انجام می شود. کندانسورها عملیات تقطیر را با فن انجام می دهند و در برخی از سیستم ها آب عملیات خنک سازی را انجام می دهد.
مبرد = مبرد یا گاز در سیستم های برودتی مسئول سرمایش یا گرمایش هستند و باید به کمپرسورها شارژ شوند.
فن کندانسور داکت اسپلیت = فن کندانسور وظیفه گردش هوا بین فن ها را بر عهده دارد.
پرس های فشار قوی = در سیستم های تبرید فشار مبرد در سیستم نباید بیشتر از حد مجاز و کمتر باشد. این کنترل فشار توسط Hi & Low انجام می شود.
فیلتر خشک کن = فیلتر خشک کن در سیستم وظیفه جمع آوری رطوبت در سیستم های تبرید رطوبتی را بر عهده دارد، حتی در مقادیر بسیار کم، مشکلات زیادی را ایجاد می کند (برای آشنایی با تاثیر رطوبت در سیکل، مقاله مربوطه را مطالعه کنید)
شیر سرویس داکت اسپلیت = از این شیرها در سیستم برای کنترل مبردها استفاده می شود تا در صورت نیاز به تعمیر داکت اسپلیت، تعمیرکاران بتوانند کنترل حرکت مبرد را به دست گرفته و مبرد را کنترل یا قطع کنند.
سیستم برق = سیستم برق داکت اسپلیت ها از کمپرسور و قدرت به دو حالت تک فاز و 3 فاز متفاوت است که توسط برد کنترل، کنتاکتور و خازن کنترل می شوند.
تعمیر داکت اسپلیت در تهران
اجزای یونیت داکت اسپلیت داخلی
اواپراتور = اواپراتور داکت اسپلیت جایی است که مبرد به نقطه جوش می رسد. همانطور که می دانید نقطه جوش حداکثر سرمای یک مبرد است. داکت اسپلیت اواپراتور باید به صورت دوره ای بازدید شود و به آن سرویس داکت اسپلیت می گویند.
فن اواپراتور = داکت اسپلیت فن اواپراتور نقش گردش هوا در محیط را ایفا می کند. این چرخه تبرید را کامل می کند. به طور کلی در تعمیر داکت اسپلیت اواپراتور باید به طور کامل بررسی شود. به طور کلی سرویس داکت اسپلیت با شستشوی کامل اواپراتور همراه است.
برد کنترل = برد کنترل مجرای اسپلیت مغز سیستم را کنترل می کند
ترموستات داکت اسپلیت = ترموستات داکت اسپلیت متصل به برد کنترل به کنترلرها فرمان می دهد و تنظیمات روی ترموستات داکت اسپلیت انجام می شود.
تخلیه = این یخ زدایی سیستم است. همانطور که می دانید تمام سیستم های تبرید باید در طول روز نسبت به نقطه جوش مبرد و طول اواپراتور یخ زدایی شوند و یا هنگام اتوماسیون سیستم آب را از رطوبت محیط خارج کنند.
کویل = مکانیزم کویل در داکت اسپلیت مکانی برای گردش آب گرم است تا سیستم بتواند حالت گرما را با سیالی غیر از مبرد انجام دهد. این باعث می شود سیستم در حالت Eco مصرف انرژی را به حداقل برساند.
انبساط سوپاپ = انبساط سوپاپ در مکانیزم داکت اسپلیت جایی است که مبرد پودر شده و مبرد از مایع به نقطه جوش تبدیل می شود.
عملکرد کانال اسپلیت در حالت گرمایش
همانطور که در بالا ذکر شد، داکت اسپلیت ها توسط سیم پیچ متصل به پکیج سیستم تغییر می کنند. قسمت مکانیزم داکت اسپلیت را بخوانید. برای آشنایی با پکیج دیواری مطلب فوق را مطالعه نمایید.

آیا اسپلیت به سرویس و شارژ گاز نیاز دارد؟
بله داکت اسپلیت نیاز به سرویس و شارژ دوره ای گاز دارد و دلیل آن این است که با سرویس و شستشوی کندانسور و اواپراتور و دمنده فن داخلی و خارجی هوا به خوبی جریان می یابد و باعث افزایش راندمان داکت داکت شما و در نتیجه سرما می شود. . استراحت بیشتر و بیشتر موتور و مصرف انرژی کمتر که برای دستگاه داکت اسپلیت بسیار مفید است. با استفاده از روش روزانه تعمیر و نگهداری داکت اسپلیت با بهترین تکنسین های ایران در خدمت شما هستیم. همیشه با هنر دستشان آماده خدمت رسانی به شما هستند. تعمیرات فن داکت اسپلیت و کمپرسور داکت اسپلیت در تعمیرگاه شرکت خدمات تهویه مطبوع انجام می شود. در کمترین زمان می توانید برای آشنایی با مکانیزم داخلی داکت اسپلیت کلیک کرده و مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

 

منبع



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : امین پارسیان
تاریخ : جمعه 6 خرداد 1401
زمان : 9:38


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.